<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-TNV24CD" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Een beter SOLIDWORKS begint met een Enhancement Request

Heb je een beperking of mogelijke verbetering van SOLIDWORKS gevonden of bedacht? Of wil je op de hoogte blijven van een bestaand probleem? Dit kan op de Customer Portal van SOLIDWORKS.

Ga naar www.SOLIDWORKS.com en login met je SOLIDWORKS ID. Heb je er nog geen? Maak dan een nieuwe aan.

 solidworkscom

login

Waar vind ik het serienummer in SOLIDWORKS?

Een SOLIDWORKS ID maak je aan met het SOLIDWORKS serienummer en je eigen emailadres. Je kunt SOLIDWORS ID’s aanmaken met hetzelfde serienummer.

serialnumber

Customer Portal

Onder ‘My Support’ vind je onderstaande categorieën:

  • Knowledge Base
  • Enhancement Requests

 mysupport-1

Knowledge Base

Loop je tegen een problemen aan in SOLIDWORKS, raadpleeg de Knowledge Base! Dit is een grote database waarin verschillende oplossingen (solutions) worden aangedragen voor eventuele problemen in SOLIDWORKS. In de Knowledge Base wordt onderscheid gemaakt tussen 2 types namelijk een SR (service report) en een SPR (service performance report).

Bij een SR wordt uitleg gegeven hoe het probleem opgelost kan worden. Een SPR is een beperking van de software of een bug.

Een SPR beschrijft het probleem, in welke status deze staat en wat de impact is voor klanten. Hoe hoger de impact, hoe groter de kans dat het probleem wordt opgelost. In sommige gevallen staat er nog een workaround beschreven. Als het probleem is opgelost in een toekomstige release of service pack dan zie je dat ook hier.

Enhancement Request

Wil je een verbetering doorvoeren? Zoek dan eerst of een andere gebruiker dit al heeft beschreven. Heb je bij het raadplegen van de Knowledge Base een SPR nummer gevonden dan kun je deze ook hier als zoekterm gebruiken.

Vervolgens kun je kiezen om te stemmen op het SPR. Hoe meer stemmen, hoe sneller het boven op de stapel bij SOLIDWORKS terecht komt. Bij het stemmen word je SOLIDWORKS ID ook gekoppeld aan het SPR zodat je op de hoogte wordt gehouden als het SPR is opgelost.

enhancement request

Is de beschrijving niet helemaal in lijn met jou eigen wens? Creëer dan een eigen Enhancement Request.

Enhance