Excellente service in de maakindustrie
Maak je klantenondersteuning 24/7 bereikbaar en verhoog de kwaliteit van je dienstverlening voor reserve-onderdelen.
Service uitdagingen voor producenten
-
Efficiënte ondersteuning
B2B relaties worden hoe langer hoe meer omni-channel. Klanten willen hun leveranciers altijd, overal en via elk mogelijk kanaal, in hun eigen taal benaderen.
Doet zich een technisch productprobleem voor, dan willen B2B klanten en retailers dit snel en simpel aankaarten. Een referentienummer en online omgeving geven hen de mogelijkheid om de status van hun melding eenvoudig te monitoren. De vraag is: hoe manage en verwerk je zulke klantverzoeken zo optimaal mogelijk?
-
Rendement uit naverkoop
Aftersales diensten, reserveonderdelen en consumables hebben een hogere marge dan de originele machine of apparatuur. Het internet is een krachtig medium om de afstand tussen producent, distributeur en eindklant te verkleinen.
De uitdaging is ervoor te zorgen, dat je klant en retailer met zo min mogelijk moeite het juiste onderdeel of relevante dienst selecteren. Bovendien, hoe creëer je een kanaal dat vertrouwen wekt en zo het rendement van aftersales vergroot?
-
Hogere klanttevredenheid
Een tevreden klant is een terugkerende klant maar een ontevreden klant heeft helaas een grotere impact. Doet zich een technisch probleem voor, dan hangt de klanttevredenheid sterk af van de doorlooptijd en de kwaliteit van de oplossing.
Het effectief en tijdig inplannen van deze customer facing activiteiten, inclusief communicatie hierover, zijn dus van cruciaal belang. Hoe krijg je als machinebouwer vat op je technische klantondersteuning en zorg je dat elke klant tevreden is?
Customer Service volgens Visiativ
✓ Ticket Management
Creëer een veilig extranet waarin klanten hulpverzoeken loggen en jij ze effectief managed. Technische documentatie is er perfect vindbaar en 24/7 beschikbaar voor iedereen.
✓ Online spare parts
Klanten en leveranciers vinden snel de juiste reserveonderdelen in opengewerkte 3D tekeningen. Bestellen is simpel, inclusief een eventuele offerte aanvraag en de actuele voorraad.
✓ Grip op support
Organiseer de inzet van je technici op klantverzoeken in een digitaal dashboard. Voor verbeterde planning, communicatie en cost efficiency maar ook voor aanzienlijk hogere klanttevredenheid.
De meerwaarde van Visiativ Customer Service
-
category
Parts & consumables
Heb je veel verschillende onderdelen op voorraad om uiteenlopende producten te ondersteunen, dan is efficiëntie van cruciaal belang om je voorraad maximaal uit te nutten. Met onze Customer Service portal minimaliseer je de interactie tussen het ontstaan van de klantvraag en het vervullen ervan en verbeter je tegelijkertijd de communicatie. -
help
Support complexiteit
Naarmate je installed base groeit, neemt het belang van het optimaal inzetten van je supportcapaciteit toe. Tegelijkertijd wordt het steeds lastiger technisch gekwalificeerde medewerkers te werven. Een Customer Service portal helpt je om de doorlooptijd van service- en reparatieverzoeken zo kort mogelijk te houden. -
campaign
Brand experience
Je distributeurs zijn jouw vertegenwoordigers in het veld, je visitekaartje. Heeft een klant een negatieve ervaring met één van hen, dan straalt dat af op jouw merk en potentiële toekomstige verkopen. Empower je distributeurs met Visiativ Customer Service apps, zodat ze verwachtingen overtreffen en klanten ambassadeurs worden. -
fast_forward
Proactief handelen
Gebeurt onderhoud niet of te laat, dan kan de machine met jouw merknaam erop stuk gaan. Terecht of niet, jouw reputatie en potentiële future sales lopen dan potentieel schade op. Om dit risico te voorkomen, heeft Visiativ IIoT oplossingen die Condition Based Maintenance mogelijk maken en zelfs ‘machine as a service’ diensten. -
trending_up
Systeemintegratie
Onderhouds- en reparatiewerk voor klanten is geen geïsoleerde activiteit. Ze vergen inzet van personeel en middelen waardoor ze een impact hebben op je balans. Voor het totaaloverzicht wil je dat je service applicatie perfect geïntegreerd is met bijvoorbeeld je ERP- en andere bedrijfssystemen. Daarom kies je Visiativ Customer Service. -
chat
Eenheid van communicatie
Elk contactmoment telt, via elk mogelijk kanaal. Om elke nieuwe interactie met klanten en distributeurs altijd zo relevant mogelijk te maken, wil je vanzelfsprekend een overzicht van alle voorgaande privé- en communityberichten, en gedeelde bestanden. Visiativ Customer Service geeft je deze informatie en waarschuwt je bij updates.
Wat is Visiativ Innovation Platform?
Het platform (voorheen Moovapps) is een verzameling van meer dan 70 uiteenlopende online apps waarmee ondernemingen hun activiteiten snel kunnen digitaliseren. Ontwikkeld en op de markt gebracht door Visiativ, worden de verschillende apps al door meer dan 5.000 bedrijven wereldwijd gebruikt.
Tevreden gebruikers
Blijf op de hoogte
Timing is belangrijk! De markt verandert elke dag en wie niet oplet, loopt al snel achter of heeft een kans gemist op extra voordeel. Wij houden je op de hoogte van alle ontwikkelingen, blogs, nieuws en speciale acties.